Bedrijfsfilm laten maken – Gouden regels

Een effectieve bedrijfsfilm laten maken klinkt eenvoudiger dan het werkelijk is. De aandacht van de kijker voor de gehele duur van de video vasthouden, en deze ook nog aanzetten tot actie is iets wat veel bedrijven niet voor elkaar krijgen. Er zijn echter een aantal houvasten die helpen bij het creëren van een goede bedrijfsfilm, en deze zullen we hier met je delen.

Voor welk publiek een bedrijfsfilm laten maken?

Marketing draait om het positioneren en communiceren van jouw unieke waarde aan een specifiek publiek. Je product of service zal niet voor iedereen aantrekkelijk zijn. Bij een bedrijfsfilm laten maken moet je dus zorgen dat je jouw boodschap op maat maakt voor de specifieke behoeften van de doelgroep. De focus moet versmald worden door bepaalde zaken weg te laten. Dat kan klinken als een groot risico, maar het is nog altijd minder gevaarlijk dan té veel informatie delen.

Vertel een verhaal

We geloven graag dat we altijd rationele beslissingen maken. Ons onderbewustzijn weet wel beter. Alle aankoopbeslissingen die we nemen, zijn emotionele beslissingen. Wanneer we een bedrijfsfilm laten maken, eindigen we vaak met een video die alleen maar feiten, eigenschappen en voordelen opsomt. De meeste kijkers haken dan al snel af. Wanneer je wilt dat mensen je boodschap zien en onthouden, moet je met ze verbinden op emotioneel niveau.

LaatBedrijfsfilm laten maken zien

Een bedrijfsfilm laten maken is door de opkomst van video als marketing middel een verstandige keuze. Video is namelijk effectiever in het informeren en overhalen dan elk ander media type. Met video bereik je mensen namelijk zowel mondeling als visueel. Waarom zou je heel gedetailleerd uitleggen hoe je product werkt als je ook kunt laten zien dat mensen er hun voordeel mee doen?

Een bedrijfsfilm maken is daarnaast handig om de ontastbare voordelen van een product weer te geven. Dit is nog maar een kleine greep uit de redenen waarom een bedrijfsfilm maken je organisatie verder helpt. Meer weten? Vraag naar de mogelijkheden.