Bedrijfsfilm maken – Onze werkwijze

Ben je ervan overtuigd dat een bedrijfsfilm maken is wat je wilt? Lees dan hier hoe wij te werk gaan. Een bedrijfsfilm maken wij volgens een vast stappenplan dat loopt van een draaiboek tot opname en montage, met als afsluiter de verspreiding via onze videomarketingtools.

Concept Bedrijfsfilm makenen Draaiboek

We beginnen het productieproces van een bedrijfsfilm met een inhoudelijk gesprek. Hierin wordt duidelijk wat we willen laten zien en op welke manier we dit willen doen. Gezamenlijk stellen we het concept vast dat we vervolgens verder uitwerken in een draaiboek. Hierin werken we het script uit, stellen we een lijst op met de scènes en shots die we op willen nemen en sommen we op wat er allemaal nodig is op de opnamedag. Ook vind je hierin de taakverdeling terug van de filmcrew.

De opname

Zodra het draaiboek uitgewerkt is, zijn we klaar voor de opnamedag. Op de opnamedag werken we met een professioneel team. Deze bestaat altijd uit een productieleider, welke verantwoordelijk zal zijn voor de opname, en een cameraman. De productieleider ziet er verder op toe dat de taken uit het draaiboek naar behoren uitgevoerd worden. Indien nodig breiden we de crew uit met geluidsman en/of regisseur. Wanneer de opnames compleet zijn, is het tijd voor de volgende onmisbare stap: de montage.

De montageOpname_icoon

De montagestudio is de plek waar we van de geschoten beelden de werkelijke bedrijfsfilm maken. We selecteren de beste shots en scènes en monteren deze aan elkaar. Tijdens de opnames is er al rekening gehouden met de montagefase, waardoor we niet voor onaangename verrassingen komen te staan. Ten slotte, verbeteren we het geluid, voegen we muziek en eventuele special effects toe, en leveren we het aan in het formaat van jouw keuze.

Verspreiding

Tijd om de video bij het juiste publiek onder de aandacht te brengen! We gaan dus van bedrijfsfilm maken naar bedrijfsfilm verspreiden. Dankzij ons specialisme in online marketing verzorgen we al jaren complete videostrategieën voor klanten en voeren we deze uit. Of het nu gaat om het boosten van je naamsbekendheid, meer conversies genereren of specifieke leads binnen halen, een goede video strategie is een investering zich zeker terugverdient.

Inspiratie nodig? Bekijk dan eens ons portfolio of lees meer over onze werkwijze! Overtuigd? Vraag naar de mogelijkheden. Neem vandaag nog contact op met een van onze experts!