Promotiefilm maken

Een promotiefilm maken doe je om je product of organisatie voor te stellen aan consumenten, of om een andere boodschap te delen. Normaal gesproken is een promotiefilm een gestructureerde video met een direct boodschap die niet langer duurt dan 10 minuten (hoe korter hoe beter, blijkt vaak). In deze afspeeltijd is het cruciaal om de aandacht van de kijker vast te houden en to the point te komen.

Waarom een promotiefilm maken?

Het doel van een promotiefilm maken is om potentiële klanten iets van het bedrijf te laten zien zonder hiervoor te betalen. Een promotiefilm zie je daarom ook vaak tijdens conferenties of open dagen voorbij komen. Het helpt je jouw verhaal te doen aan een groot publiek en houdt daarnaast makkelijker de aandacht vast dan een lange presentatie.

Ook voor non-profitorganisaties is een promotiefilm maken iets dat vaak gedaan wordt. De kosten liggen namelijk relatief laag, en het is gemakkelijk om de video te distribueren naar sponsors die wellicht een financiële gift willen doen.

VerspreidingPromotiefilm maken

Een promotiefilm maken en deze hierna verspreiden op online netwerken is ook een effectieve strategie. Door je video te uploaden naar een platform as YouTube is deze hierna makkelijk in te sluiten op je website of te delen op de social media kanalen van je organisatie. Een geslaagde promotiefilm wordt daarnaast ook door anderen gedeeld, wat dus veel gratis extra promotie betekent!

Het belangrijkste onderdeel van een promotiefilm maken is echter dat het ‘gewoon’ heel goed uitziet. Het heeft namelijk echt alleen effect als mensen er naar kijken, en het ook echt leuk vinden. De kwaliteit van de video is dus alles.

Op het gebied van promotie kunnen er niet veel dingen tippen aan een promotiefilm maken. Voor weinig kosten is het mogelijk een middel te creëren dat voor een hoop doelen te gebruiken is en interesse voor jouw bedrijf genereert. Probeer het zelf!