3 promotiefilm fouten die je niet wilt maken
Het is de droom van elke marketeer: het produceren van een promotiefilm die viraal gaat of genomineerd wordt voor een prijs. Maar als we realistisch zijn, is het minimale dat je wilt het activeren van je doelgroep, terwijl je succesvol je boodschap overbrengt. Hier lees je 3 veelgemaakte fouten die, indien ontweken, je helpen om je video te vormen naar een boeiende en zelfs inspirerende promotietool.
1. Het onderschatten van het script
Het script van de promotiefilm is waar het goud zich bevindt. Maar hoe vertel je een verhaal in 75 seconden? Willen mensen niet liever gewoon een paar opvallende bewegende beelden zien? Ons advies? Schrijf het script niet zelf, in ieder geval niet helemaal zelf. Je zit te dicht bij het vuur. Geef een professionele schrijver een overzicht van wat je wilt en laat deze zijn of haar best doen
2. Overlaad de promotiefilm met informatie
Het proppen van je volledige bedrijfsgeschiedenis in de promotiefilm zal sowieso niet werken. Het maakt de video druk en overweldigend. Ons advies? Een punt voor punt samenvatting van je geschiedenis zal weinig mensen boeien. Het vertellen van een aangrijpend verhaal over je product of idee doet dat wel. Dus voordat je aan het script begint, beslis je wat de relevante kern van je verhaal moet worden.
3. Een te lange video
Op een goede dag hebben de meeste mensen een concentratievermogen van niet meer dan 90 seconden. Een goed doordachte en vlotte promotiefilm brengt al je punten over binnen die tijd. Goed afgerond is hier beter dan langer. Ons advies? Weersta de verleiding om de duur van de promotiefilm te vergroten, en focus in plaats daarvan op het inkorten van het aantal kernelementen die je in je video terug wilt zien.
Ook interesse in een promotiefilm voor je bedrijf? Een bedrijfsfilm laten maken doe je bij de specialist! Neem contact op via de onderstaande button.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!