Bedrijfsfilm maken – Onze werkwijze

Ben je ervan overtuigd dat een bedrijfsfilm maken is wat je wilt? Lees dan hier hoe wij te werk gaan. Een bedrijfsfilm maken wij volgens een vast stappenplan, dat loopt van draaiboek tot opname tot montage, met als afsluiter de verspreiding via onze videomarketing tools.

Concept Bedrijfsfilm makenen Draaiboek

We beginnen het proces rond bedrijfsfilm maken met een inhoudelijk gesprek. Hierin wordt duidelijk wat we willen laten zien en op welke manier we dit willen doen. Gezamenlijk stellen we het concept vast, wat we verder uitwerken in een draaiboek. Hierin werken we het script uit, stellen we een lijst op met de scènes en shots die we op willen nemen en sommen we op wat er allemaal nodig is op de opnamedag en hoe de taakverdeling eruit ziet.

Opname bedrijfsfilm maken

Zodra het draaiboek uitgewerkt is, zijn we klaar voor de opnamedag. Op de opnamedag zelf werken we met een professioneel team. Deze bestaat uit in ieder geval een productieleider, welke verantwoordelijk zal zijn voor de opname, en een cameraman. De productieleider ziet er verder op toe dat de taken uit het draaiboek naar behoren uitgevoerd worden. Indien nodig breiden we de crew uit met geluidsman en/of regisseur. Wanneer de opnames compleet zijn is het tijd voor een ander belangrijk proces van een promotiefilm maken, de montage.

Montage Opname_icoonbedrijfsfilm maken

De montagestudio is de plek waar we van de geschoten opnames de werkelijke bedrijfsfilm maken. We selecteren de beste shots en scènes en monteren deze aan elkaar. Tijdens de opnames wordt er al rekening met de montage gemaakt, waardoor we niet voor onaangename verrassingen komen te staan. Ten slotte verbeteren we het geluid, voegen we muziek en eventuele special effects toe, en leveren we het aan in het formaat van jouw keuze.

Verspreiding

Dan is het tijd om de video bij het juiste publiek onder de aandacht te brengen. We gaan dus van bedrijfsfilm maken naar bedrijfsfilm verspreiden. Dankzij ons specialisme in online marketing zorgen we voor veel kijkers en conversies, zodat je investering zich zeker terugverdient.

Overtuigd? Vraag naar de mogelijkheden.