Commercial laten maken van jouw promotiefilm?
Bij een commercial laten maken focus je actief op het verhogen van je sales onder een grote doelgroep met een uitgebreide en zeer professionele video. Daarbij kun je het inzetten voor zowel je online doelgroep als op tv. Dus laat je een uitlegfilm maken of heb je al een toffe promotiefilm in de pocket? Promoveer het dan tot een online commercial! Hier zijn verschillende manieren voor die we hieronder voor je toelichten.
TrueView inzetten voor jouw online commercial
Je organisatie of product promoten en tegelijkertijd meer sales genereren. Met een TrueView-campagne op YouTube kun je van deze visie realiteit maken. Door een TrueView-campagne in te zetten, wordt degene die jouw promotiefilm bekijkt direct doorverwezen naar je website of product. Dit gebeurt bijvoorbeeld via een ‘nu kopen’, ‘schrijf je nu in’ of ‘meld je nu aan’ knop binnen je video.
Een andere mogelijkheid voor het inzetten van jouw promotiefilm als online commercial is het maken van een bumperadvertentie. Een bumperadvertentie is een korte video van maximaal 6 seconden en speelt zich af vóór een YouTube-video.
Zo doe je dat
Nu je een idee hebt van wat TrueView-campagnes en bumperadvertenties inhouden, geven we je wat tips over hoe je dit het beste kunt toepassen in de praktijk:
Tip 1: Wees duidelijk. Een korte, overtuigende boodschap vergroot de kans dat de kijker je video niet wegklikt. Ben je bang dat je niet genoeg informatie hebt verschaft in de korte video? Verwijs dan door naar een langere video op je website met daarin meer gedetailleerde informatie.
Tip 2: Probeer eens wat uit. Durf te experimenteren met verschillende advertentievormen. Door te proberen leer je vanzelf welke vorm er het beste past bij jouw promotiefilm.
Tip 3: Je kunt verschillende overlays toevoegen binnen een TrueView campagne. Durf daar mee te spelen. Heb je bijvoorbeeld een call-to-action overlay toegevoegd? Probeer eens een promotiefilm met een andere overlay. Al doende leer je wat jouw kijkers het meeste interesseert.
Tip 4: Wees anders. Online commercials zijn het nieuwe zwart. Door de overvloed aan commercials zal de kijker jouw video minder makkelijk onthouden. Denk daarom extra goed na over de invullingen van jouw online commercial. Wees gek, anders, grappig of aangrijpend.
Tip 5: Weet wie het beste op jouw TrueView- of bumperadvertentie reageert. Ken je doelgroep, en pas hier je targeting methode op aan. Dit zorgt voor meer views voor jouw online commercial.
Meer weten over hoe je je promotiefilm effectief inzet als online commercial? Of start je opnieuw en wil je een commercial laten maken? Wij helpen je graag verder! Neem vandaag nog vrijblijvend contact met onze experts op.