Commercial maken van jouw promotiefilm?

heb je een promotiefilm gemaakt of ben je van plan om nog een promotiefilm te maken? Dan is het misschien goed om te weten dat je je sales kunt verhogen met een promotiefilm, je kunt hem namelijk inzetten als online commercial. Daar zijn verschillende manieren voor. Hieronder vertel ik hoe je van jouw promotiefilm een succesvolle online commercial kunt maken.

TrueView inzetten voor jouw online commercial

Je organisatie of product promoten, en tegelijkertijd meer sales genereren. Met een TrueView campagne wordt dit de realiteit. Door een TrueView campagne in te zetten wordt degene die jouw promotiefilm bekijkt, direct doorverwezen naar je website of product. Dit gebeurt bijvoorbeeld via een ‘nu kopen’, ‘schrijf je nu in’ of ‘meld je nu aan’ knop binnen je video.

Een andere mogelijkheid voor het inzetten van jouw promotiefilm als online commercial is het maken van een bumperadvertentie. Een bumperadvertentie is een korte video van maximaal 6 seconden en speelt zich af vóór een YouTube video.commercial promotiefilm

Zo doe je dat

Nu je een idee hebt van wat TrueView campagnes en bumperadvertenties inhouden geef ik je wat tips over hoe je dit het beste kunt toepassen in de praktijk:

Tip 1: Wees duidelijk. Een korte, overtuigende boodschap vergroot de kans dat de kijker je video niet weg klikt. Ben je bang dat je niet genoeg informatie hebt verschaft in de korte video? Verwijs dan door naar een langere video op je website met daarin meer gedetailleerde informatie.

Tip 2: Probeer eens wat uit. Durf te experimenteren met verschillende advertentievormen. Door te proberen leer je vanzelf welke vorm er het beste past bij jouw promotiefilm.

Tip 3: Je kunt verschillende overlays toevoegen binnen een TrueView campagne. Durf daar mee te spelen. Heb je bijvoorbeeld een call-to-action overlay toegevoegd? Probeer eens een promotiefilm met een andere overlay. Al doende leer je wat jouw kijkers het meeste interesseert.

Tip 4: Wees anders. Online commercials zijn het nieuwe zwart. Door de overvloed aan commercials zal de kijker jouw video minder makkelijk onthouden. Denk daarom extra goed na over de invullingen van jouw online commercial. Wees gek, anders, grappig of aangrijpend.

Tip 5: Weet wie het beste op jouw TrueView- of bumperadvertentie reageert. Ken je doelgroep, en pas hier je targeting methode op aan. Dit zorgt voor meer views voor jouw online commercial.

Wanneer je een promotiefilm hebt gemaakt ben je dus nog niet helemaal klaar. Je kunt jouw promotiefilm omtoveren tot een succesvolle online commercial. Meer weten? Wij helpen je graag verder!