Een promotiefilm laten maken: 4 tips

De perfecte promotiefilm laten maken: hoe pak je dit aan? Wij helpen je daar graag bij! In dit artikel hebben we een aantal tips voor je op een rijtje gezet, die er voor zullen zorgen dat jij de ideale basis hebt om een succesvolle video te laten maken.

Een promotiefilm laten maken begint met het script

Een promotiefilm laten maken vergt enige voorbereiding voordat de productie van start gaat. Allereerst denk je na over je boodschap en hoe deze het beste overgebracht kan worden aan het publiek. Vervolgens denk je na over het script van je video. Het is belangrijk om dit af te stellen op je doelgroep. Denk na over wat je precies wilt vertellen en op welke manier je dit wilt vertellen. Bij een video laten maken is een persoonlijke aanpak vaak de beste manier. Spreek je publiek aan zoals je dit in het echt ook zou doen. Dus, niet te zakelijk, niet te correct. Laat het gerust wat informeel overkomen en humor doet het altijd goed!

Maak het geheel aantrekkelijk

Als je een promotiefilm gaat laten maken wil je natuurlijk dat het geheel er aantrekkelijk uit komt te zien. Bijvoorbeeld als je je video plaatst op je website; het moet dan wel goed aansluiten bij de rest van de pagina. Video’s met hoge kwaliteit beeld doen het beter dan video’s met lage kwaliteit beeld. Zowel voor SEO als voor de kijkersloyaliteit. Daarom is het belangrijk dat je een promotiefilm gaat laten maken in de hoogst mogelijk kwaliteit. Maar besteed ook aandacht aan de kleurenschema’s, lettertypen, sounddesign en de beelden zelf. Kortom; genoeg om vooraf over na te denken als je een video laat maken!

promotiefilm laten maken

Stuur je publiek de juiste richting op!

Je hebt altijd een bepaald doel voor ogen als je een promotiefilm wilt laten maken. Het is van begin tot eind een uitdagend proces, dus let er goed op dat je dit doel niet uit het oog verliest. Bijvoorbeeld: ‘ik wil een video laten maken om meer bezoekers te krijgen in mijn webshop’. Hierbij wil je overkomen als een betrouwbare expert op het gebied van de producten die je verkoopt. Daar besteed je veel aandacht aan, maar uiteindelijk is het meest belangrijke punt van de video de doorverwijzing naar de webshop. Dus, verwerk je een linkje in de video of vertel je de kijker op welke manier hij op de productpagina terechtkomt. Maak het ook aantrekkelijk voor de kijker om door te klikken door uit te leggen wat de voordelen zijn, of hang er een leuke actie aan. Op deze manier maak je een promotiefilm die geld oplevert in plaats van geld kost.

Deel de promotiefilm op de juiste manier

Het proces stopt niet wanneer je video eenmaal is geproduceerd. Het is nu belangrijk om de video op de juiste manier en met het juiste publiek te gaan delen. Middels een goed uitgedachte video strategie op basis van relevante en haalbare KPI’s kun je gericht werken naar je doelen, resultaten meten, bijsturen waar nodig en uiteindelijk gegarandeerd succes halen uit je video.

Heb je na het lezen van deze tekst interesse in een oriënterend gesprek of heb je andere vragen? Neem dan vrijblijvend contact op!