Promotiefilm: maak deze tot een succes
Een goede manier om je boodschap over te brengen op je doelgroep is een door een promotiefilm te maken. Er zijn een heleboel manieren om dit te doen. Niet iedere manier is de beste manier, dus zorg dat je het goed doet. De vraag is natuurlijk: hoe maak ik een promotiefilm tot een succes? Als je deze tips opvolgt ben je al een heel eind.
Je promotiefilm: kort maar krachtig
Je gaat een promotiefilm maken, omdat je iets wil laten zien of vertellen. Doe dit kort maar krachtig want de kijker kan maar kort de aandacht vast houden. Vertel je boodschap duidelijk en krachtig en als het even kan in minder dan negentig seconden.
Wat écht belangrijk is, is belangrijk
Jij bent de grootste fan van jouw concept, je kunt er wel uren over praten. Doe dit niet. Je gaat een promotiefilm maken met een belangrijke boodschap, namelijk dat jouw concept bijzonder is. Ga terug naar de kern. Waarom doe je wat je doet en waarom is jouw bedrijf bijzonder. Laat dit zien. Dit is écht belangrijk.
Not just anaybody
Je gaat een promotiefilm maken die laat zien dat jij anders bent dan de rest. Daarom moet de kijker immers voor jou kiezen. Denk goed na over jouw Unique Selling Points. Waarom spring jij eruit en waarom zou de kijker voor jou kiezen? Wees kritisch op jezelf. Een goede video laat meer zien dan alleen wat je doet. Een goede video laat zien waarom je het doet.
Wie zijn de kijkertjes?
‘Dag lieve kijkertjes’, zal niet echt aanspreken in de zakelijke branche. Kies voor je promotiefilm dus de juiste tone of voice. Verplaats je in je doelgroep. Zijn ze serieus? Grappig? Hoog opgeleid? Jong? Oud? Vraag je af hoe jouw doelgroep naar jou kijkt. Maak een promotiefilm die jouw doelgroep op de juiste manier aanspreekt.
Tijd voor actie
Je gaat een promotiefilm maken en hebt aan alles gedacht. Je boodschap is kort en krachtig, je gaat terug naar de kern, bent uniek en spreekt je doelgroep op de juiste manier aan. Niks meer aan doen, toch? Toch wel. Wat je niet moet vergeten is dat je wil dat je publiek nu actie onderneemt en iets doet met hetgeen ze zojuist gezien hebben. Sluit je video dus af met een goede call to action. Denk goed na. Wat moeten de kijkers doen als ze jouw film gezien hebben?