Trailer laten maken: let op deze punten
Memorabele trailers zijn dé tool om nieuwsgierigheid op te wekken bij kijkers. Hierbij draait het niet alleen om een nieuwe film of serie, maar ook organisaties profiteren ervan. Zo is het ideaal op social media voor de aankondiging van je event, het introduceren van een nieuw concept of het promoten van een product. Hoe dan ook, een trailer laten maken, dat wil je natuurlijk zo goed mogelijk doen. Daarom moet je op een aantal punten goed letten. Denk aan de stijl van je trailer, het kanaal en natuurlijk je publiek.
Voor wie ga je een trailer maken?
Het is super belangrijk om in kaart te hebben op welke doelgroep je de trailer richt. Welk doel heb je met deze trailer en waarom wil je dat deze doelgroep jouw trailer zal zien? Wie vallen er onder deze doelgroep? Hoe oud zijn ze, man of vrouw of allebei? Hoeveel verdienen ze, waarin zijn ze geïnteresseerd? Verdiep je goed in je doelgroep. Om je doel te bereiken is het belangrijk dat je alles van ze weet. Het is ook heel belangrijk om na te gaan waar je jouw doelgroep kan vinden. Is dit online, in de kroeg, in kantoorgebouwen. Op die manier kun je bepalen welke vorm jouw trailer zou moeten hebben. Een video strategie helpt je hierbij.
Maak je trailer in stijl
Wanneer je een trailer gaat maken, kun je kiezen uit verschillende stijlen. Zo kun je gaan voor humoristisch, ontspannen of juist statisch en serieus. Wanneer je weet wie je doelgroep is deze keuze makkelijk gemaakt. Je weet dan namelijk waar jouw doelgroep zich mee kan identificeren. De focus hierbij is vooral om nieuwsgierigheid te wekken en ervoor te zorgen dat de trailer een solide overgang maakt tot de content die het volledige verhaal vertelt.
Waarom wil ik een trailer laten maken
Vraag jezelf dit af voordat je begint, want een trailer heb je in feite zo laten maken, maar is hetgeen wat je wilt communiceren ook daadwerkelijk relevant en interessant genoeg voor je kijkers om hun nieuwsgierigheid te triggeren met een trailer? Onthoud dat wanneer je een aankondiging groots aanpakt met een trailer, je jouw kijkers ook iets groots moet geven waar de trailer uiteindelijk op doelt.
Een trailer mag nooit saai worden
Het woord zegt het al: promotiefilm, een film om iets te promoten. Het laatste wat er dus mag gebeuren is dat je publiek in slaap valt. Heb je de bovenste vragen goed beantwoord. Dan zal de inhoud van je film kloppen. Denk vervolgens na over de elementen die je toe kan passen om het ook visueel aantrekkelijk te houden. Denk ook eens out of the box, hoe kun je jouw verhaal vertellen op een originele manier. Zorg ervoor dat je publiek je onthoudt!
Heb je hulp nodig om deze punten toe te passen, laat het ons weten. Wij helpen je graag! Neem vrijblijvend contact op met een van onze experts!